Galghumor

Hej alla mina små älsklingar! Idag så har BlondinStefan klätt sig i vit pikét, lila Y-front och Tomas Nilsson-gula byxor....eller nääää, det här är ingen jävla blondinblogg så glöm det. Men jag kan ha haft ett "blondin-moment" idag.

Mer om det senare. Har ni varit med om nån gång att ni bara har börjat tänka på en sak, något som ni inte brukar tänka på. Nåt väldigt ovanligt. Och sen en stund senare så händer något som har med det att göra. Ett exempel är för en herrans massa år sen så stod jag, mina syskon och grannungarna och pratade om några andra kompisar. Om två tjejer som bodde på gatan ovanför våran. Vi sa, visst har dem en halvbror med som bor på nåt annat ställe. Har aldrig bott här. Vi var överrens om jo men så var det. Det tog en liten stund sen stannande en bil jämte oss och frågade efter adressen till tjejernas hus. Å ja såklart visst var det brorsan som kom.

Idag så har jag haft två såna moments, eller ett och ett halvt. Det ena är bara en vardagshändelse kanske. Men iaf så tänkte jag på Klas Ingesson bara sådär. Undrade hur det gick med hans cancer och så tänkte jag att jag vill fan inte se en artikel i Aftonbladet helt plötsligt en dag där det står, "fotbollsstjärnan Klas Ingesson död". En timme senare läser jag på Aftonbladet och såklart är det en Klabbeartikel där. Som tur väl var så var det en positiv sådan. Men tyckte ändå det var lite kusligt att den kom så passande. Men men, risken finns väl ännu att man får se den där rubriken.....

Nästa grej då. Tvättade kläder för första gången idag, ja första gången här då. När jag ska hänga kläderna på tork så brukar jag hänga de kläder jag gillar mest på galge för att dem ska bli så lite skrynkliga som möjligt. När jag skulle plocka med mig galgar ner till tvättstugan så tänkte jag fan vad många galgar jag har. Gick ner å hängde upp tvätten på galgarna och det blev många över som fick följa med tillbaka igen. Funderade på vad jag skulle med alla galgar till, behöver Affe galgar kanske? Ska vi hänga jackor på dem? Bör kanske nämnas att jag använder torksskåp, det har jag gjort sen jag flyttade till där jag bodde innan å det har fungerat bra. Så självklart gjorde man likadant här. Inget konstigt med det. Men men men.....återvände efter att kläderna fått 90 min i skåpet. Öpnnar skåpet och möts av det här:

Man kan väl säga att problemet med överflödiga galgar löste sig självt. Kan tilläggas att dem galgarna som blev över räckte precis till alla kläder som hade fått galggodkännande. Ja det var det som var mitt lilla "blond-moment" idag.

 

Kramiz på er alla mina snuttisar

/Stefan


Kommentarer
Postat av: En Mycket förvirrad Säl

Jag läste om och om igen, men jag fattar inte vad som hände?

Blev kläderna stulna?

Glömde du hänga upp dem?

Hängde du galgar i skåpet, hämtade kläder, och sen var en del galgar stulna?

Du hängde alla kläder som fått galggodkännande i skåpet, sen öppnas skåpet och du möts av en syn som gör att galgarna precis räcker till kläderna som fått galggodkännande?

2009-09-11 @ 14:50:01
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/
Postat av: Affe

Får ta sälens parti i denna fråga.

2009-09-11 @ 16:10:31
URL: http://stefanochaffe.blogg.se/
Postat av: Stefan

Ni fokuserar på kläderna, inte galgarna. Det handlar inte om kläder, därför inga kläder med på bilden. Fokusera på galgarna och tänk efter.

2009-09-11 @ 19:31:11
Postat av: Stefan

Och om ni undrar över kläderna så låg dem på golvet, det gjorde dem inte från början......

2009-09-11 @ 19:34:06
Postat av: Jonas

He



he

2009-09-12 @ 20:39:40
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0