Badminton, det nya tennis

Fick ett sms i veckan av Affe som var iväg på tjänsteresa. Boka en tennis till söndag så betalar jag, löd smset. Det kan jag väl göra tänkte jag och bokade. Gick sedan iväg och tog ut pengar till tennisen. Men det skulle ju vara gratis tänker ni nu. Javisst skulle det vara så säger jag, Men! Jag känner Affemannen och vet att sannolikheten till att han skulle varit duktig nog till att ta ut pengar i tid är sju.....på en skala till 100. Självklart så kom vi inte iväg i så pass god tid till tennisen att ett bankomatstopp skulle hinnas med, vilket även det var rätt väntat.

Vi kommer fram till tennishallen och jag glider fram till expeditionen och säger att vi har bokat en tennis och säger mitt namn. Man märker direkt hur den lilla 18-åriga receptionistfittan blir tveksam å börjar öhhhha. Man hinner tänka men vad fan är det nu då!!??! Det är visst dubbelbokat säger hon. "Dubbelbokat, öhhh??" tänker jag och hänger mig över disken för att se hennes skärm. Hon pekar på vår tid, i en excelcell till bana 4 för tiden 20-21 ser man min bokning. Där står först mitt namn och sen mitt telefonnummer. Under där står det "Stefan". Var lite sugen på att säga, ja men precis Stefan, det är ju jag det. Hon förklarar att Stefan redan har kommit och att han har betalat. Jag undrar hur fasen det kan ha blivit dubbelbokat och tycker att det är rätt uppenbart att jag har bokat först då mitt namn och nummer står överst och då den andra enbart har bokat i "Stefan". Men det är lönlöst, hon har redan bestämt att Stefan ska få spela. Sedan säger hon kort och gott "ni får spela badminton". Ingen ursäkt och ingen stilla undran ifall vi skulle vara intresserade av att spela badminton istället, bara ett konstaterande att vi ska spela badminton.

Hon märker att vi inte blir överförtjusta av det och säger att ja vi kan ju vänta en stund och se om de som ska spela på de andra banorna kommer. Vi väntar en stund och alla som bokat kommer. Tjejen kommer sedan med ett varsitt badmintonrack och en boll till oss. Den här gången frågar hon faktiskt om vi vill spela badminton istället, gratis. Vi tackar ja men jag tar upp diskussionen över hur fasen det kan bli dubbelbokat, mitt namn står ju där då kan man ju inte bara ratta dit Stefan sen och boka in honom med. Man måste ju liksom se att det redan står ett namn och nummer där, inte ens på en 1000" monitor blir excelcellen så stor att man inte ser att det redan står nåt i den.

Hon väljer att skylla på killen som tog emot bokningen, man ska nämligen byta färg på cellen till gult när det är bokat. Nu var cellen vit istället så självklart ska Stefan spela, trots att den var vit EFTER att han bokat med. Men seriöst! Om man ser att det står ett namn och nummer där redan, borde det inte komma nån tanke i hjärnkontoret att man kanske bara glömt att byta färg? Och om man nu är osäker så kan man ju prova att lyfta luren och ringa till det numret som står på skärmen och fråga om man ska spela, eller? Men nej man bokar in Stefan istället. Inte Stefan Johansson, Larsson, Svensson eller Ibrahimovic på telenummer 073456789 eller nåt. Bara Stefan, inget mer. Känns som om man bokar in nån i bara förnamnet så känner man den personen. Måste ha varit nån bekant eller kanske chefen som glidit in där och bett om en tid å så köttar man "icke medlemmarna" som bokat en strötid.

Tycker att det är skumt redan från början att det ens kan bli dubbelbokat men själva bemötandet från receptionisten var kasst vilket gör det hela mycket värre. Om det gjorts ett fel men tar på sig det själv och ber om ursäkt så har iaf jag förståelse, tycker det är ok och blir inte irriterad. Men om man bara skyller ifrån sig och har kasst bemötande så blir jag irriterad. Eftersom jag är en rationell och exellent person med klass så var det självklart med en hämnd. När vi stretchade efter passet så kom tjejen in i badmintonhallen och då passade jag på att lägga en riktigt stinkande unken fis. När tjejen sedan passerade själva Ground Zero så hade jag lite smidigt smugit iväg och kvar, mitt i lukten, satt Affe. Så där fick jag även revansch på honom efter hans 32543278:e raka badmintonvinst mot mig. 

Men inte att förglömma, det blev ju gratis till slut ändå!

/"Stefan"

Kommentarer
Postat av: Jonas

Så du valde alltså att skriva en mindre roman om att du inte fick en tennistid som du var berättigad till? Gå in på överreaktion.com och posta den här historien så lär du vinna priset som kraftigaste överreaktionen nånsin

2009-09-28 @ 19:30:46
URL: http://[email protected]
Postat av: Stefan

Hela poängen med mitt bloggande är att skriva jättelångt om små saker. Precis som poängen med ditt liv är att kugga tentor och släppa in mål.

2009-09-29 @ 11:39:21
Postat av: M.

Er mest trogne läsare är tillbaka efter en tids uppehåll. Och hon älskar dessa långa och meningslösa inlägg.

2009-09-30 @ 18:33:15
Postat av: M.

Er mest trogne läsare är tillbaka efter en tids uppehåll. Och hon älskar dessa långa och meningslösa inlägg.

2009-09-30 @ 18:33:22
Postat av: Stefan

Vi gillar trogna läsare, och långa uppehåll. Dem är vi experter på. Vi är till för er trogna läsare, eller ja för dig då.

2009-09-30 @ 22:02:02
Postat av: M.

grymt ;)

2009-10-01 @ 00:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0