Lite blandat

"Ronaldo, den kraftiga, har stängts av en match för att ha dragit en motståndare i håret........." så stod det innan idag i en notis på text-tv. Nu när jag var där inne och kikade igen, som jag gör ca 2345 ggr om dagen, så stod det "Ronaldo har stängts av en match för att ha dragit en motståndare i håret......" SVT kom kanske på att det inte är helt politiskt korrekt att kalla någon för tjock. Men kan ju tilläggas att det gick väldigt snabbt för läsaren att pga. den "fylliga" beskrivningen förstå vilken Ronaldo som det syftades på.

En helt annan sak. Hämtade ut min logistiktenta som tentatanten i omgångar slarvat bort och hittat igen. Gick igenom den lite snabbt och konstaterade att jag var bra. VG fick jag såklart, fast det visste jag ju. Hämtade ut den eftersom det är min enda VG-tenta så ville ju kolla lite på den. Sista frågan i tentan var en stor jäkla fråga där man skall räkna ut vilket av tre transportalternativ som är mest kostnadseffektivt. Den här matten ska ni veta folk, att det var ett jäkla gnäll i klassen på att den var svår och det skulle vara omöjligt att klara tentan å folk gav upp på förhand osv. I den här frågan hade läraren dessutom kastat in en ny grej som vi inte har lärt oss på lektionerna och det fanns inte heller med i formelbladet som följde med tentan. Man måste helt enkelt vara jävligt begåvad och ha förstått tankesättet bakom hela logistikmatten för att klara den. Tror ni Stefan satte full pott på den frågan eller?? JAAA det gjorde han!! Så jävla bra är han, så det så!

Något han är mindre bra på är grustennis. Fyfan vad kass han var på det igår. 6-1 skrevs Affes segersiffror till. Ska inte spela mer grustennis nånsin kan jag säga er. Man får solen i ögonen, det blåser konstant, bollen studsar snett, bollen studsar för lite, bollen tappar massa fart när den studsar osv. Jag kan inte spela bra om det är lågt tempo i tennisen med lösa slag, mkt enklare att slå bra slag om man får ett hårt slag mot sig men det blir helt omöjligt på grus när det bromsar upp bollen hela tiden. Affe hade inte några större problem med det här men jag hatade det.

Borde kanske bett om en lektion av de två som spelade på banan innan oss. Den ena har som bäst varit världstia och vann Grand Slam-cup 1994 där han besegrade i tur och ordning Stefan Edberg, Andre Agassi, Todd Martin och slutligen i finalen den amerikanske världsettan Pete Sampras (7-6, 4-6, 7-6, 6-4).

Om ni tyckte det lät som om han var bra så ska ni veta att han bara var näst bäst av de två. Den andra spelaren har varit världsetta i 72 veckor, vunnit Wimbledon 2 ggr, Australian open 2 ggr och Us-open 2 ggr. Men som det skrevs ovan här om den andra spelaren så har han förlorat mot honom i Grand Slam-cup 1994.

Det här mynnar ut i en tävling: Vilka var det två spelarna?

/Stefan

Kommentarer
Postat av: Affe

Jag tror det var Anders Borg, tror jag han heter mannen, och sen tror jag det var Jonas Danielsen. Priatno, jebemi ti mater!

2009-05-27 @ 21:11:33
URL: http://enbög.blogg.se/
Postat av: Anonym

tooomas johansson

2009-06-02 @ 01:15:07
Postat av: Stefan

Feeeeel. Å dessutom är inte tooomas johansson två personer hur många o man än stavar hans namn med.

2009-06-02 @ 21:57:15
Postat av: Anonym

guuuuunde svan

2009-06-03 @ 00:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0