Hyckleri

Kollade på filmen 7 Pounds igår. Klart intressant film men ska inte prata så mkt om det just nu. Men i filmen så står Will Smith utanför en tjejs hus och matar hennes hästliknande hund med en köttbit. När tjejen upptäcker det här så springer hon ur huset å sliter köttet ur käften på en förvånad hund. När hennes panik gått över så kommer det fram varför hon gjorde så. Hunden är tydligen vegetarian, med tanke på hur motvillig den var till att äta kött, not, så var det nog inget den själv bestämt. Men veggo är han, definitivt. Du är cool du veggohund.

Men det som slog mig i det ögonblicket var nåt oerhört djupt. Eller ja kanske inte men det slog mig iaf. Utan att det gjorde ont. Ja ni fattar. Kanske. Iaf så here it goes: Det finns en viss typ av människor som tycker man skall acceptera allt och alla som dem är. Att acceptera folk är väl iofs inget fel i det. Den här typen av människor är oftast såna som är vegetarianer, naturkämpar, hävdar att dem och alla andra är bisexuella osv. Allmänt flummiga typer alltså. Men det som slog mig då när jag såg den här filmscenen var; är det inte de här människorna som är dem som inte accepterar folk och världen som den är egentligen? Magnus Betnér är en sån här person t.ex. Jag läste en artikel i kalastidningen Aftonbladet för ett år sen kanske. Rubriken var att han sa att han var bisexuell. Sen när man läste artikeln så insåg man att rubriken, som alltid, var missvisande. Det den här fånen sa i artikeln var att alla människor var bisexuella och då var ju såklart även han det eftersom han tillhör "alla människor". Han hade dock aldrig varit med en annan man. Han hade väl inte ens tänkt tanken har jag för mig. Men såklart är han bisexuell. Som "alla andra". Jävla skitsnack, jag är inte bisexuell nånstans. Finns inte en chans att jag skulle låta någon köra in sin dolme i mig och inte fan vill jag sticka in min i nån snubbe heller. Min röv är till för att skita med å sitta på. Är i övrigt inte särskilt intresserad av att sticka in den i nån tjejs stjärt heller.

Men min poäng är att dem här människorna inte accepterar världen och naturen som den är utan måste komma med nån egen konstruktion av den. Alla är fan inte bisexuella. Jag är inte det iaf å då försvinner chansen att alla är det. Varför inte bara acceptera att en del är hetero, andra är homo och EN DEL är bi (ja inte såna som sticks då). Samma sak när det gäller vegetarianer. OK om ni själva vägrar äta kött men tvinga fan inte på era hundar det. Människor och djur har ätit kött i alla tider. Naturen fungerar så. Måste inte vegetarianer tom. äta nåt visst proteinpiller eller nåt för att ta igen det man missar när man inte äter kött? Skulle inte förvåna om de här pillerna är tillverkade av kött :P. Sen undrar jag hur man kan tycka det är ok för djur att äta andra djur. Borde man inte gå ut i skogen å ta ett allvarligt snack med vargarna, rävarna och örnarna och tala om att nu är det fan löv som gäller för er i framtiden?! Vad är det för skillnad på oss och djur? Varför ska vi äta kaninmat men djuren får äta hur mkt kött dem vill? Kom inte och säg att skillnaden är att vi är intelligenta varelser som har byggt hela civilisationer osv och att vi då är smartare än djur och därför vet bättre. Kan iofs acceptera det eftersom det är sant men det visar ju definitivt att vi är på en annan nivå än djur. En motivering till att inte äta djur och att inte ha dem inspärrade är att dem har samma rättigheter som oss och är på samma nivå som oss, men den motiveringen funkar ju liksom inte om man samtidigt säger att vi vet bättre än djur eller är mer utvecklade än dem. Vi är faktiskt mer utveckalde än dem. Kom tillbaka den dan en hund har en människa i koppel så ska jag ändra mig. Sen brukar jag undra varför såna som är emot kött äter måltider som ser ut som en fejkad kötträtt, typ vegetariska hamburgare och schnitzlar. Fan stå för era korkade åsikter då och kom på era egna maträtter. Det är fel att äta kött men det skall ändå ätas maträtter som ser ut som kött. Ät nåt grönt jävla mos istället om det är så jävla bra.

Nä fy fan låt oss äta kött och ligga med tjejer. Ok om ni vill äta löv och få snopp i stjärten bara för att "alla" är bisexuella, men låt oss som har accepterat naturen som den är leva efter det. Som man alltid har gjort. Hur många av er där ute är bisexuella?


/Stefan som varken är ett bi, bisexuell eller veggoman

Kommentarer
Postat av: Sälen

Vad är bisexuell för nånting?

2009-03-30 @ 16:50:58
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/
Postat av: Stefan

Jag antar man har en sexuell fallelse för att ligga i en hög full med bin

2009-03-30 @ 17:06:30
Postat av: M.

haha äntligen!

2009-03-30 @ 22:07:11
Postat av: @

Stefan kung över svamel slår till igen... =D

2009-03-30 @ 22:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0