Svenne vs. Blatte

Eftersom denna blogg är semi-anonym så använder vi aldrig folks riktiga namn.
Därför ska jag nu berätta en historia om en kille, låt oss kalla honom IVAN.

Jag och den personen som vi i det här inlägget valt att kalla Ivan upplever då och då språkbarriärer. De senaste dagarna har det dock framkommit att det inte bara är språket som skiljer oss, utan även ibland attityden och beteendet.

I Lördags var... eeh... just ja, Ivan, på ett lokalt uteställe. Han fylleringde mig medan jag satt och hade Nhl turnering med Stefan, och låt oss kalla de andra två Ove och Razzmice. Han berättade (mitt i ett viktigt skede i matchen) att han hade det trevligt och bla bla bla bla, okej jag erkänner, jag lyssnade ungefär på vart tredje ord.

Dagen efter, alltså Söndag, ringer han och samtalet lät ungefär så här;

Jag: Aaaa Affe!
Ivan: Tja det är "Ivan". Vad gör du?
Jag: Inte mycket fan.
Ivan: Jag är ganska het.
Jag: Jaha.. okej?
Ivan: Igår på dansgolvet gick jag fram till 3 tjejer som stod och dansade och på 30 sekunder så hånglade jag med dem.
Jag: Ok......ej?
Ivan: Ja! Värsta heta. "Abraham" gick bara därifrån för att han blev så avis.
Jag: Där ser man. Bra jobbat.
Ivan: En av dem var aspackad. Läskigt att se. Kunde inte stå. Hon ville knulla.
Jag: Oj då. Men du knullar ju aldrig? Du bjuder ju aldrig damerna på det.
Ivan: Nej jag vet. Hon var liten också. Så jag ville inte.
Jag: Nehe okej...
Ivan: Men de andra var asheta.
Jag: Bra jobb!
Ivan: Så jag ville bara ringa och säga att jag är ganska het.
Jag: Bra jobb.
Ivan: Jag är kungen. Hej då *klick*

Här behöver man minsann inte fråga om han fick några ragg och hur de såg ut och om de var roligt. Han ringer alltså bara för att berätta att han hade fått knulla om han ville och att han är snyggast i världen.
KULTURKROCK!
En svenne hade väl ändå i detta läge berättat att han varit ute, och OM frågan hade kommit på tal berätta att det gick okej på tjejfronten. Och SÄKERLIGEN skulle inte meningarna "Jag är het! Jag äger! Jag är kung!" yttras över huvud taget.



SKILLNADEN PÅ SVENSKAR OCH BLATTAR SAMMANFATTAS;

Svenne: "Hej. Jag var ute igår. Jag dansade och pussade en tjej. Jag är glad"
Blatte: "Bruuschan! Jag äger! ALLA var avundsjuka bara för jag var snyggast och alla ville knulla mig. Det är sant. Fråga alla som var där!


Kommentarer
Postat av: Abraham

Ja, så lät det i mitt öra med, då skulle du hört "Ivan" på fotbollsträningen igår, han fick ligga med latinobruden från den orten där vi var på juldan.

2009-02-17 @ 19:44:20
Postat av: mademoiselles

hoppas du inte är hundra procent seriös med skillnaden mellan svenskar och "blattar" :p

2009-02-17 @ 19:59:24
URL: http://mademoiselles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0