Hästpolo

Jag satt och zappade runt bland kanalerna innan. Funderade på varför man sitter och zappar hela tiden och det som slog mig var att det beror på pissdålig kvalité på programmen. Det var bättre förr tänkte jag, då brukade jag sällan zappa. När man kom hem från skolan så kunde man slänga sig i soffan och kolla på eftermiddags-tv/middags-tv/förmiddags-tv, beroende på när man själv för just den dagen hade bestämt att skolan var slut. Det var så enkelt, ligga i soffan å titta å det enda man behövde tänka på var möjligtvis att vrida ner ljudet när man väcktes av en reklampaus. Å när man inte sov så kunde man njuta av kvalitetsprogram som Melrose Place och framförallt Sunset Beach. Där snackar vi kvalitet, å Sunset beach var speciellt bra eftersom det inte gjorde något om man skulle somna ifrån ett program eller två då de visade samma program hela veckan, det enda som skiljde var kameravinkeln typ. Och Susan Ward med då såklart!

Eller så var anledningen till att man inte zappade att det bara fanns tre kanaler på min tv då....

Iaf så kom jag på tanken idag, att det var så dålig kvalitet så det var därför man zappade. Tanken slog mig när jag fick på Eurosport. Gamla goda Eurosport som när man var yngre var bland det häftigaste man kunde se. Eller ja det var bara hos mormor 8 mil bort man kunde se det, så när man var på besök var det slagsmål med syrran om vilken kanal som skulle vara på. Eurosport Vs. MTV. Syrran är äldst så det blev mest MTV å två arga småbröder. Men iaf, Eurosport. De är bara spillror av vad de en gång var. Nuförtiden är det mest ren utfyllnad men det brukar ändå vara nåt man kan se på, men idag så var det slut med det. Idag visade dem direktsänd hästpolo, HÄSTPOLO!!!! Vafan! Finns det nån mer än ett par rika överklassengelsmän som vill se på det? Tveksamt! Å de där rika överklass-slynglarna lär ju inte se det på TV eftersom de enda som är intresserade av det är de som deltar i matchen plus de närmst sörjande och dem lär ju vara på plats.

/Stefan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0