Bra skit

Såg på ett avsnitt av Cold Case idag. Har aldrig fastnat för serien innan. Kollat på några avsnitt men har inte blivit biten. Nu zappade jag runt bland kanalerna och fick på det precis när det började, tänkte att jag ändå inte har något bättre för mig och chipspåsen var redan öppnad. Efter nån minut spelades en låt som jag vet jag gillar men inte vet vad den heter. Funderade på vilken artist det var. Mina instinkter sa att det var Bruce men jag tyckte inte det lät som honom. Funderade på om det var en cover på en av hans låtar. (Låten är nu identifierad som "No Surrender"). Sen en stund senare så kom det en ny låt, den gången var det inget tvivel om att det var en Brucelåt. Tänkte att då borde förra med varit han och att de kanske bara kör hans låtar i det här programmet.

Mycket riktigt så var nästa låt också det från honom. Där någonstans så började jag se referenserna från avsnittets handling till låtarnas text. Hittade även referenser till The River som inte ens spelades under avsnittet. Efter ett tags referenstänkande och letande så insåg jag att hela programmet var skrivet utefter olika Brucelåtar. Brucekännare och fan som man är så lyckades man lista ut slutet efter lite mer än halva avsnittet och visste vilken låt som låg till grund för hela avsnittet, eller ja för lösningen av det. Det blev inte sämre av att det var min bästa låt (efter Erin Brrånkovich då förstås). Låten finns här nedan (dock dåligt ljud så vrid upp era anläggningar annars kommer Farbror Barbro och tar er). Avsnittet heter vad jag förstått "8 Years".

 


/En nöjd El Steffo de la Bruco

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0