Jönköping; En analys

Var i Jönköping för några veckor sedan för att se Bob Dylan. Han är gammal. Väldigt gammal. Och väldigt trött. Det var synd. Desto roligare var det att göra analyser av Jönköping.

Redan när bussen började rulla in genom "förorten" och in mot stadens ytterkant la man märke till alla dessa kyrkor. Inte undra på att man kallan stan för "Sveriges Jerusalem". Det var Frälsningsarmén hit, Philadelfiakyrkan dit, och Rikets sal dit och skit.

När jag sedan hoppade av vid resecentrum och stod och väntade på skjuts av en kille som tror jag är hans kompis såg jag något som slog mig med häpnad. Det är BARA tjejer som kör bil i Jönköping. Jag skojar inte! Killarna sitter i passagerarsätet och berättar om hur dagen på jobbet, kanske är de sjuksköterskor jag vet inte, medan tjejerna har händerna stadigt på ratten och nickar instämmande. Jävligt skumt.
Stod ett tag och analyserade om det bara var en slump att just de senaste bilarna jag sett har kvinnliga förare, men Icke; En bil sväner upp framför mig, 3 tjejer hoppar ur. De har hip-hop outfit och såg nästan lika coola ut som jag. De hoppade ur, stängde dörrarna och vinkade till, ja just det, den kvinnliga chauffören. Hur kommer det sig att det bara är i Jönköping som kvinnorna är det starkaste könet och killarna (läs Dåren och Sälen) är "flickiga" i sitt beteende, har långt hår som de färgar, har i inpackningar, flätar och "sätter upp" när de ska ut på festkväll med sina andra vänninor. Nog. Vidare.

Jag blev sedan uppplockad av ovannämnde Dåren och åkte till en pizzeria.

-"Den här pizzerian fick 500 personer magsjuka", berättade han med ett leende på läpparna.
-"Jasså... Det låter ju inge vidare. Ska vi inte äta någon annanstans?"
-"Nej du! Nu ska vi äta Smålands bästa kebbe", berättade Dåren.
-"Men jag vill inte bli magsjuk"
-"Lite skit rensar magen"

-"Jo"

Jönköping är och förblir ett dårhus förlagt utomhus.


Kommentarer
Postat av: Affe

Hallelujah!

2009-04-18 @ 00:54:16
URL: http://stefanochaffe.blogg.se/
Postat av: Jonas

Har det tagit dig så lång tid att knåpa ihop något så dåligt? I egenskap av snart publicerad skribent så hade jag gladeligen torkat mig med er blogg om den funnits i pappersform!

2009-04-18 @ 01:40:12
URL: http://[email protected]
Postat av: Stefan

Ja Jonas det är väl enda sättet för att få den här bloggen att bli förknippad med skit.

2009-04-18 @ 13:22:54
Postat av: Anonym

Affe då passar du i Jönköping eftersom du inte kör bil... haha skarp blogg det här börjar bli

2009-04-18 @ 17:48:15
Postat av: Affe

Postat av Blank. Många som tar åt sig när jag hackar på Jönköping =) Blir så glad när man får den reaktion man hoppas =) När man skriver om att bajsa så gillar alla bloggen, när man skriver om Jönköping är den skit. Borde den inte vara skit när man bajsar?

2009-04-18 @ 19:50:59
URL: http://stefanochaffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0