Kommentar som inlägg - till Fliis

Det verkar inte gå att kommentera idag så jag skriver ett inlägg till dig som kommentar istället.

Jag kan inte låta bli att svara för jag blir lika irriterad som vanligt av dina kommentarer. Inte för att det du skriver är några påhopp, det kan vi väl komma överrens om då iaf. Ska försöka förklara hur jag känner så gott det går. Det som stör mig är att du säger att du känner dig påhoppad men att du inte hars sagt att vi hoppat på dig. Hur kan du känna dig påhoppad utan att mena att jag/vi hoppat på dig? Det går inte ihop, säger du att du känner dig påhoppad så tolkar jag det som att jag hoppat på dig. Jag tycker du kastar sten i glashus. Hela felet i det här är att du skriver att du känner dig påhoppad, vilket jag tolkar som att du säger att jag hoppat på dig, och att du sen inte kan förstå att jag kanske känner exakt samma sak för det du skriver. Jag tror inte det är särskilt stor skillnad på dina påhopp och mina påhopp, du menar inte det som påhopp och jag menar inte det jag skriver som påhopp. Men så länge du skriver om att du känner dig påhoppad i kommentarer så tänker inte jag ge mig. Den dan vi kan komma överrens om att vi inte hoppar på varandra den dan ger jag mig.

Och nej jag ser inte skillnaden på ditt diskussionsprat, du skrev ett inlägg som startade en diskussion, svårare än så är det inte. Och kom inte med en förklaring över hur diskussioner och frågeställningar fungerar, jag studerar på akademisk c-nivå, jag kan redan allt det där. Och när jag ändå är inne på det så kan jag meddela att vi har en lärare som, precis som du är förälder, hela tiden vräker ut sig barnbokscitat och skit och pratar till oss som om vi skulle vara små barn. Jag kan inte ta henne seriöst och blir förbannad varje gång hon öppnar käften. Med dina nassereferat får jag väldigt mycket vibbar av henne och det gör mig ännu mer irriterad bara. Du kanske inte är likadan som henne men med min perception av folk som citerar barnböcker i ett vuxet sammanhang så tappar jag lätt respekten för den personen, det får mig att känna att personen tycker hon är bättre än mig, att personen automatiskt vet bättre än mig eftersom den är äldre och att personen nedvärderar diskussionen. Vad det gäller min lärare så är det inte många som gillar henne och jag hoppas du inte använder såna citat i ditt vanliga tal om du vill bli tagen på allvar. OK det där kan låta som ett påhopp, det är det inte, det är ett tips som det inte ens är säkert att du behöver tå åt dig av. Men om du vill ha nån form av respekt från mig, använd inte sånt prat. Inte att du sänder en massa kramar heller, jag har inget emot att kramas men det fungerar inte i cyberrymden. Det krävs liksom en fysisk aktivitet för det. När jag tänker efter så är det såna här saker som oxå gör att jag blir irriterad på dina kommentarer. Det är kanske mitt eget fel att jag reagerar så på det men jag har svårt att ta saker på allvar när man får sånt sagt till sig.

Den där grejen med barnarbete sa jag för att du kom hit via en fjortis sjukt skumma blogg. Och hon skrev om oss pga. Affe kommenterat en tjejs ytlighetsblogg om kläder och smink och såna meningslösa grejer. Då tog jag för givet att du var en fjortis i mängden som skulle komma med påhopp och kommentarer som vi bara skrattar åt. Men även om jag inte håller med om det du skriver så kan du ju iaf hålla det på en saklig nivå och det är mer än vad man kan säga åt dem tjejerna.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Ja jävlar i min lilla låda, det inlägget gav huvudvärk åt läsaren...

2008-10-19 @ 16:52:02
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0