Anställningsintervju //Affe

Igår var jag på anställningsintervju om en tjänst som går ut på att få personal säljmotiverad och få dåligt säljande varor att sälja bättre (i stora drag). Jobbet är 60 mil bort så intervjun hölls skumt nog via "Video-konferens". Otroligt jobbigt. Hur ska man hälsa? Man kan ju inte skaka hand och det är mycket svårare att känna av stämningen osv.

Hur som helst....

Intervjun börjar, det är en tjej som håller i den. Hon säger att det kommer en herre senare men att han var i telefon. Tjejen verkar jättetrevlig och jag tror allt kommer gå lätt som en plätt. Då kommer den äldre herren... en diktator med maktbegär som inte skådats sen kalla kriget (bra liknelse? jag vet inte).

När mina svar blir längre än 5 sekunder börjar han istället knappa på sin mobil, bläddra i papper eller gäspa. Totalt omotiverande. Sen kommer nådastöten;

"Okej, vem är Affe Stefansson, 30 sekunder, kör kör kör!!", skriker han medan han knäpper med fingrarna hysteriskt. Jag funderar en stund och berättar sedan lite om mig själv. Då kommer han med en ny hetsjakt.
"Okej du har ett varutorg, vad gör du? Kör kör kör!!!" Blir helt paralyserad. Ge mig mer kött på benen än så liksom. Vadå ett jävla varutorg? Jag ställer väll upp varor liksom. Ge mig några fler riktlinjer. "Okej du ska sälja lampor, vad gör du? Kör!!!!" *knäppa med fingrarna*. Vet inte om det är något sätt att testa hur stresstålig man är men det var inget koncept som enligt mig funkade jättebra via en jävla webkamera liksom.


Har i min karriär blivit inbjuden på intervju på nästan alla jobb jag sökt. Och när jag väl har kommit på intrervju har jag alltid fått jobbet. Allt har fallit sig naturligt på den fronten. Så kommer jävla Hitler och förstör.
Otroligt tjurig efteråt men jag går ut i butiken igen. Får en asstjurig kund som säger att hon aaaaaldrig mer kommer handla hos oss. "Nej, jag tror fan vi klarar oss ändå". Sen är den dagen fullbordad.


The lord has spoken!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hade du tomas och eva?

2008-10-08 @ 16:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0