Nya tider - Nya väckningar

Allt eftersom världen blir mer och mer modern så utvecklas även nya sätt att vakna upp på, för dem som är trötta på väckarklockan presenterar jag nu - Grävmaskiner och slagborrar.

Har under hela veckan vaknat oksristligt tidigt, före tuppen knappt ens har somnat, av att det står en grävmaskin 10 cm utanför mitt sovrumsfönster och gräver asfalt och krossar rör i marken. Det låter. Högt! Man ligger å skakar i sängen av vibrationerna och får kämpa för att inte trilla ur sängen. I måndags tröttnade jag å tänkte lägga mig i soffan å få mina 12 timmars skönhetssömn istället. Men så fort jag öppnar dörren in till soffrummet så stirrar jag en ny grävmaskin i vitögat, var fan på gränsen att han stod inne i lägenheten så jävla nära stod den.

Kändes ite obehagligt att någon från arbetarklassen hade sin arbetsplats precis utanför min ruta, jag rullade ner persiennerna framför näsan på honom. Du ska fan inte få en gratis stripshow under arbetstid tänkte jag, inte efter hans ogentlemannamässiga tilltag att börja jobba innan kl 07. Fan sov istället som vanliga studenter gör.

Efter två dagar av den här terrorn trodde jag dem skulle vara klara, men icke! Idag vaknas det av att dem står i hålet dem grävt och lägger några rör och av av nån anledning så står dem med en stor jävla slagborr å borrar i något, ljudet av den är fan ännu värre än grävmaskinens ljud, allt det ackompanjeras sedan av en mindre borr som dem kör med ständigt.

Jävla arbetarklass.

//Stefan

Kommentarer
Postat av: Liten Indian

Öka takten!

2008-11-17 @ 17:57:39
Postat av: Jonas

Ey, Yo vad händer männen?

2008-11-21 @ 20:52:32
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0