Tror ni era ögon?

Affe bloggar igen! Efter en enorm bloggtorka är jag tillbaka och ska försöka hålla bloggen mer uppdaterad framöver.


Först och främst, var på Appelquist igår (Måndag 8/12). Han är sjukt vass. Det blev lite samma syndrom som med Betnér. Huvudakten, alltså Appelqvist (eller Betnér), var lika genialiskt som man väntat sig. Och sidekicken, Tobias Persson (eller Betnérs invandrar kompis) var långt bättre än väntat.
Följer Appelquist i det mesta han gör i tv och har sett honom live vid ett par tillfällen och han är det bästa Skåne tagit fram någonsin.

Hur kan ett landsskap där typ 90% av befolkningen är efterblivna få fram så många bra komiker? Jag tror linjen mellan cp och genialisk är tunn som en tampongtråd.

Nu tänkte jag recensera lite film jag sett. Stavas det så? Recensera? Svår och läs-skrivigheter....

Arn - Riket vid vägens slut
Betyg: 3/10
Kommentar:
Okej, att det är en svensk film som är snyggt gjort och har vissa scener i liknande klass som Braveheart rent "action"-mässigt hjälper inte. Utan att åldras har skådespelarna plötsligt en 20 årig son och ingen som inte är medeltidsfrälst kan väl uppskatta dessa Arn-filmer? Nej fan, se den inte. Välgjord för att vara svensk, men nej, svensk film gör sig bäst i form av lättsamma komedier eller kriminalare alá Beck.

Big Fish
Betyg: 7,5/10
Kommentar:
Lysande film som jag personligen skulle sätta på "Filmer du måste se innans du dör"-listan. Helt bisarra händelser och ett fantastiskt vackert slut. Siamesiska tvillingar från asien & utvecklingsstörda jättar blandas med riktigt djupt berörande scener. Me like big time. Se den annars ringer jag din postlåda!

Im not there
Betyg: 5/10
Kommentar:
Dylan-biografi som innehåller för lite Dylan. Jag hade hoppats på något i stil med "I walk the line", ni vet, filmen om Johnny Cash, men icke. Rätt skumma berättelser där olika personer speglar olika stadier i Dylans liv. Men det blir alldeles för rörigt. Och varför spelar en 12-årig liten negerpojke Dylan en stor del av filmen? Jag gillar det inte alls. Inte för att jag ogillar små negerpojkar utan för att det blev lite väl "Åååå nu ska vi vara så konstnärliga och subtila".  Lite för pretantiöst.
För övrigt gör Richard Gere en grymt bra insats som "Den åldrande Dylan". Anledningen till att betyget ändå är så högt är för att jag, trots att klockan var mitt i natten och jag var astrött, satt med uppspärrade ögon under hela filmen och tyckte allt var jävligt vackert filmat och jävligt intressant. Inte sån film man lessnar på eller somnar till. Men ändå, FAN, det fanns ju så stor potential att göra det så mycket bättre.


Kommentarer
Postat av: The night-watchman

SAOB,

Recensera: mönstra uppräkna, genomgå, granska, beskriva,av re-, åter (se RE-), o. censere, uppskatta, värdera, besluta, mena, tro



Du har ej "svår och läs skrivigheter" Good to have you back and blogging!

2008-12-10 @ 02:21:52
Postat av: Dåren

Arnfilmerna är sjukt dåliga. Men så jämför man väl med böckerna som är på en helt annan nivå. Jag störde mig mest på klippningen. Sjuka småklipp lite då och då som äcklade mig enormt.

2008-12-10 @ 15:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0